navi_icon

13.03.2017

Unity rekrytavoitteisiin Manifeston avulla

-- Unity-Manifesto (Unitylogo.jpg)


Maailman suurin peliteknologiayritys Unity Technologies ja Manifesto aloittivat viestintäyhteistyön keväällä 2016. Tavoitteena oli Unityn rekrytoinnin tukeminen Suomessa ansaitun median avulla.

Unity Technologies Finland oli vuonna 2015 yksi Suomen nopeimmin kasvavista yrityksistä. Sen liikevaihto kasvoi yli 300 prosenttia 118 miljoonaan euroon. Tahti jatkui samana vuoden 2016 aikana, vaikka prosentuaalisesti yhtä päätä huimaavaa kasvua ei tavoitettu. Kasvu edellytti 47 uuden työntekijän palkkaamista yritykseen viime vuoden aikana.

”Päätimme Unityssä investoida rekrytointiviestinnän budjetin lähes kokonaan ansaitun median toimenpiteisiin vuoden 2016 aikana. Halusimme kertoa median kautta Unityn ainutlaatuisesta kasvutarinasta ja yrityskulttuurista sekä teknologisesta huippuosaamista. Tarinan keskeisenä viestinä oli rekrytointitarpeemme. Valitsimme kumppaniksemme Manifeston, koska se on yksi Suomen kokeneimmista viestintätoimistoista teknologiatoimialalla”, sanoo Unityn rekrytoija Bea Grandell.

Manifesto ja Unity laativat yhdessä ansaitun median suunnitelman, jonka Manifesto toteutti vuoden 2016 toisen puoliskon aikana. Unityn tarina oli esillä useissa valtakunnallisissa ja IT-toimialan medioissa, kuten Yle Aamu-TV:ssä, Kauppalehdessä, Helsingin Sanomissa, Iltalehdessä ja Tivissä. Iltalehden artikkelin otsikko kiteyttää hyvin tavoitteiden mukaisen viestinnän: ”Vuoden kovimmalla kasvuyrityksellä on erikoinen ongelma: eivät löydä työntekijöitä”.

”Onnistuimme Manifeston kanssa saavuttamaan rekrytointiviestinnälle asettamamme tavoitteet puolen vuoden aikana. Saamiemme työhakemusten määrä yli kaksinkertaistui. Kun miettii rekrytointilähdettä, niin keväällä rekrytyistä 14 prosenttia oli hakenut työpaikkaa, kun syksyllä luku kasvoi jo 44 prosenttiin. Muut tärkeät rekrytointilähteemme ovat suositukset sekä LinkedIn. Ja mikä tärkeintä, saimme rekrytoitua tavoittelemamme 47 uutta työntekijää”, Grandell jatkaa.  

”Kuuma pelitoimiala ja kova kasvu olivat tärkeässä roolissa onnistumisessamme. Mutta tavoitteiden saavuttamisen kannalta tärkeintä oli kuitenkin Unityn johdon vahva sitoutuminen viestinnän toimenpiteisiin ja luottamus meidän osaamiseemme ja ideoihimme”, sanoo Manifeston toimitusjohtaja Harri Kammonen.

Unity on globaali markkinajohtaja pelien teknologia-alustakehittäjänä. Suurin osa maailman suosituimmista mobiilipeleistä, kuten esimerkiksi Pokémon Go, tehdään sen alustalle ja työkaluilla. Unity Technologies Finland syntyi, kun amerikkalais-tanskalainen Unity osti suomalaisen Applifierin vuonna 2014. Suomessa Unity kehittää pelien mainostamiseen tarkoitettua Unity Ads -mainosverkkoa ja pelivideoiden jakeluun tarkoitettua Everyplaytä.

Unity työllistää Suomessa tällä hetkellä 115 henkilöä ja etsii lisää osaajia. Yhtiö jatkaa kasvuaan Suomessa myös vuoden 2017 aikana.

 

Kuva: Unity Technologies Finland 
 

Tagit: Manifesto, Blogit, Ajankohtaista, PR, Viestintä, Tutkimus