navi_icon

19.06.2017

Peliyritys Lightneer Manifeston asiakkaaksi

-- Lightneer-Manifesto (Lightneer-Manifesto.png)

Viestintätoimisto Manifesto ja suomalainen mobiilipeliyritys Lightneer ovat aloittaneet yhteistyön tänä keväänä. Manifeston tehtävänä on Lightneerin tunnettuuden lisääminen Suomessa ja erityisesti sen uuden pelin Big Bang Legendsin lanseeraus viestinnän keinoin.

Lightneer on pelialan kokeneiden huippuammattilaisten perustama yritys, jonka toiminnassa yhdistyvät kaksi Suomen kannalta mielenkiintoista huippuosaamisaluetta: koulutus ja pelit. Lightneerin riveissä vaikuttaa mm. Rovion, Gameloftin, Digital Chocolaten ja Eidoksen entisiä työntekijöitä. Lightneerin perustajat ovat Lauri Konttori ja Lauri Järvilehto, joista jälkimmäinen on myös yrityksen toimitusjohtaja. Rahoittajina yhtiössä ovat mukana Niklas Hed, Peter Vesterbacka, GSV Acceleration, IPR.VC sekä Tekes.

Lightneerin ensimmäinen peli Big Bang Legends lanseerattiin Singaporessa huhtikuussa sekä Pohjoismaissa toukokuussa, ja se on noussut nopeasti niin lasten kuin aikuistenkin suosikiksi. Big Bang Legends tutustuttaa pelaajan hiukkasfysiikan alkeisiin hauskasti ja luovasti, mutta vastaa viihdyttävyydeltään ja koukuttavuudeltaan Angry Birdsiä ja Pokémon Gota.

”Haluamme mullistaa lasten tavat oppia ja tehdä oppimisesta hauskaa. Mobiilipelit ovat tähän mitä parhain tapa. Tähtäämme maailmanvalloitukseen ja haluamme kilpailla parhaiden tunnettujen viihdemobiilipelien kanssa. Siksi meidän tulee olla kaikkien tuntema. Valitsimme sen vuoksi avuksemme Manifeston, jolla on vahvaa ja monipuolista osaamista teknologia- ja pelia-alalta”, sanoo Lightneerin viestintäjohtaja Hanna Toivonen.

”Lightneer on seuraava suomalainen pelialan kansainvälinen tähti, joten on hienoa olla mukana kertomassa sen tarinaa”, sanoo Manifeston toimitusjohtaja Harri Kammonen.


Kuva: Lightneer
 

Tagit: Manifesto, Blogit, Ajankohtaista, PR, Viestintä, Tutkimus