navi_icon

23.09.2015

Kultasulka ja Suomen paras yritysblogi -kilpailujen voittajat valittu

Katri Tannin ja Kati Kerosen Johdata asiakkaasi verkkoon on valittu Kultasulka 2015 -kilpailun voittajaksi. Suomen parhaaksi yritysblogiksi 2015 on valittu Kotipizzan Pizza Guy -blogi ja vuoden blogipostaukseksi Merja Vuoripuron Rakennusteollisuuden blogissa julkaistu kirjoitus Asuntopornoa Vantaalla. Voittajat julkistettiin Markkinointiviestinnän viikoilla 23.9.2015.

Kultasulka ja Suomen paras yritysblogi 2015 -kilpailut järjestivät Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto (MTL) ja viestintätoimisto Manifesto yhteistyössä. Kilpailussa oli kaksi kategoriaa: mainos-, markkinointi- ja viestintäalan kirjat sekä yritysblogit ja yritysblogitekstit.

Kirjakategoriassa etsittiin teoksia, jotka ovat kehittäneet mainos-, markkinointi-, ja viestintäalaa. Yritysblogin osalta haussa oli laadukas, kiinnostava ja rohkeasti omanlaisensa yritysblogi ja postaus.

- Tuomariston arvion mukaan Kultasulalla palkittu Johdata asiakkaasi verkkoon on ajankohtainen, tarpeellinen ja uutta ajattelua lisäävä b to b -yritysten sisältöstrategian laatimisen opas. Teos sisältää sopivan yhdistelmän teoriaa ja käytäntöä, mikä jättää tilaa lukijan omalle ajattelulle ja tekee kirjan oppien soveltamisen juuri omiin tarpeisiin mahdolliseksi, kertoo tuomariston puheenjohtajana toiminut hallitusammattilainen Anne Korkiakoski.

Hopeasulat jaettiin Anne Kalliomäen Tarinallistaminen-teokselle sekä Katleena Kortesuon, Liisa-Maria Patjaksen ja Leea Seppäsen Pillillä vai Pasuunalla -kirjalle.

- Parhaaksi yritysblogiksi valittu Kotipizzan Piza Guy -blogi on hyvällä tavalla ennakkoluuloton ja poikkeuksellinen. Sen avulla edistetään yrityksen ja koko toimialan arvostusta sekä rakennetaan henkilöbrändiä. Blogi on onnistunut huomion herättämisessä ja sen avulla on edistetty yrityksen tavoitteita, arvioi partneri Mikko Koistinen viestintätoimisto Manifestosta.

Lisäksi Merja Vuoripuron Rakennusteollisuuden blogissa julkaistu kirjoitus Asuntopornoa Vantaalla palkittiin vuoden blogipostauksena. Tuomariston mukaan kirjoitus on relevantti, ajankohtainen ja persoonallinen kannanotto, joka on hauskasti samaan aikaan henkilökohtainen ja laaja-alainen kirjoitus.

Voittajat valitsi tuomaristo, joka on ansioitunut viestinnän, markkinoinnin, yritysmaailman ja tutkimuksen parissa. Tuomareina toimivat hallitusammattilainen Anne Korkiakoski, viestintätoimisto Manifeston partneri Mikko Koistinen ja viestintäkonsultti Tiina Nikulainen, mainostoimisto Ida Framin toimitusjohtaja Panu Laaksonen, Metson Digital Communications Manager Kaisa Leinonen, yliopistotutkija ja dosentti Janne Matikainen sekä Kauppalehden toimittaja ja markkinointiteeman tuottaja Jani Niipola,

Palkitut blogit löytyvät seuraavista osoitteista:
- Pizza Guy (Kotipizza)
- Asuntopornoa Vantaalla (Rakennusteollisuus ry)

Lisätietoja:

Viestintätoimisto Manifesto, partneri Mikko Koistinen
mikko.koistinen@manifesto.fi, puh. 040 565 5564

Markkinointiviestinnän Toimistojen liitto, toimitusjohtaja Tarja Virmala
tarja.virmala@mtl.fi, puh. 0400 484 693

Tagit: Tapahtumat, Ajankohtaista, Vaikuttajaviestintä, Yhteiskuntasuhteet